Sökmotoroptimering SEO

När vi började arbeta med sökmotoroptimering SEO var det enkla medel som gjorde att man kunde optimera en webbplats. Ett par parametrar förändrade ett helt affärsområde och förvred huvudet på kunniga marknadsföringsproffs med nya metoder. Vi tackar Google för att det blev lite ordning på internet och att vi kan vara till hjälp för andra idag.

Idag jobbar de flesta, men absolut inte alla företag, med att marknadsföra sig genom internet. Det är sällan vi träffar kunder som har tillräckligt med kunskap om sin egen digitala identitet och synlighet på internet. Det är därför vi kan finnas till hands och vara ett verktyg till er verksamhet.

Sökmotoroptimering är grundläggande

Som digital konsult för företag är det alltid lika intressant att analysera ingreppen. Strategin kring företagets webbplats och marknadsföring för att rapportera att de arbetar åt olika håll och att investeringen motarbetar varandra. Sökmotoroptimering är något vi erbjuder utbildning inom och det brukar underlätta rejält. Våra kunder förstår vad vi gör för att sätta sig in i att fortsätta arbetet vi påbörjar.

Vi kan egentligen inte marknadsföra ert företag eftersom vi inte har er kunskap om ert företag. Det är företagets experter och anställda som är källan till att ni lyckas. Tillsammans med vår expertis och erfarenhet lyckas vi tillsammans.

Webbstrateg

En webbstrateg är en resurs vi hyr ut för att göra ett uppdrag för att analysera ert företag på internet. Vi vill förtydliga att det handlar om digitala verktyg, sociala medier och dessutom kvalitetssäkring av er synlighet och profilering on-line.

Beteendevetare

Vår beteendevetare ser på er verksamhet och intervjuar medarbetare för att hitta nycklarna till er expertis. Ger oss ett försprång till konkurrenter i vår bransch där vi ligger lite före. Beteendevetenskapen ger oss kraft att analysera och förstå våra konkurrenter bättre. En analys ger en åtgärdsplanen och teknisk specifikation för att hjälpa er på flera olika sätt. Webbsidan, sociala medier, digital identitet och synlighet med rätt sökord.

Öka din försäljning med Sökmotoroptimering

När du investerar i sökmotoroptimering är det två saker du bör tänka på:
1. Att du kommer högst upp på ditt sökord i Google sök
2. Att du kan analysera besökarna som kan se ditt resultat svart på vitt i rapporter

Oavsett om du säljer tjänster eller produkter till företag eller privatpersoner ska du alltid kunna mäta resultatet av sökmotoroptimering.

Rätt sökord och mål för vad sökmotoroptimeringen ska göra är grunden i arbetet.  Resultaten beror mycket på förberedelser och marknadsundersökning där analysen ger svaren.

Tydliga resultat

Google gör hundratals uppdateringar av sina algoritmer varje år. Vi jobbar för att våra kunder alltid ska ligga steget före sina konkurrenter och känna att sig säkra i sökresultaten.

När vi hjälper dig med sökmotoroptimeringen går vi igenom dessa fyra steg:

Investera i din egen webbplats

Vi hjälper dig att sätta dina mål för din sökmotoroptimering. Vill du t.ex. ha fler kunder, fler som handlar i din webbshop. Fler besökare som skriver upp sig på ditt nyhetsbrev eller vill du bara ha hjälp med att stärka ditt varumärke? Det viktiga är att vi sätter upp mål utefter dina behov för att mäta resultat för din investering. Vi hjälper våra kunder att nå sina placeringar med hjälp av direkt utförande i kod på hemsidan. Delar strategiska beslut och analys samt efterarbete som stärker positionering och ranking. Det viktiga är att du kan förstå vårt engagemang i din affär.

Sökord och sökfraser

Målen vi tillsammans sätter upp ger utvalda sökord och sökfraser där du kan få bra positioner på Google. Det ger chansen att nå upp till målen som störst när det gäller sökmotoroptimering. Analyserar sökorden för bästa möjliga chans för sökorden att leda till nya affärer. Sökord som kan placera din webbplats högt på Google är målet.

Bra placeringar med analyser

Arbetet med din webbplats ska få riktigt bra placeringar på Google på valda sökfraser och sökord. Vi hittar ett nära arbete och kommer att presentera och analysera lösningar. Du får även varianter av sökfraser för att nå bra placeringar på Google. Sökmotoroptimering är en investering som stärker hela webbplatsen och inte bara de specifika ord man jobbar med. Vi jobbar med att du ska kunna generera och publicera rätt artiklar långsiktigt för att stärka din position. I allra bästa fall leda ditt affärsområde långsiktigt.

Uppföljning om vad som händer med de nya besökarna med hjälp av vår mätmetod med Google Analytics. Vi hjälper dig med grundläggande tips på vad du kan göra för att förbättra resultatet och enklare nå dina mål. Vi rapporterar givetvis löpande om hur det går med de mål vi har satt upp.

Sökmotoroptimering är ett kontinuerligt arbete

Sökmotoroptimering är bland den mest kostnadseffektiva marknadsföringsformen på internet. Man kan jämföra sökmotoroptimering med ett långsiktigt marknadsföringsarbete för din webbplats. Publicering med goda resultat i Google kräver en hel del kunskap och teknisk expertis.

Den rent tekniska delen med sökmotoroptimering handlar dels om att följa Googles riktlinjer. Och göra webbplatsen anpassad på ett sådant sätt att både läsaren och Google förstår vad den handlar om. Bland det första man gör är att analysera eventuella fel som finns på webbplatsen. Det är vanligt att en webbplats är seg och laddar långsamt. Har länkar som inte fungerar korrekt, duplicerat innehåll, fel titlar på sidor och artiklar, beskrivningar utan korrektur med mera. Vi arbetar direkt med en strategi och implementerar den på webbplatsen för att vår sökmotoroptimering ska ge önskat resultat.

Vi kan göra webbplatsen synlig genom Google så att den är bättre än dina konkurrenters. Det innefattar bland annat om länkstrategier, citations och sociala signaler. Det är den här delen som är den viktigaste och mest omfattande delen av arbetet och görs på en månadsbasis.

Viktigaste ingredienserna

Vi arbetar med en struktur som är ett vinnande koncept. Med de viktigaste komponenterna från sökord, innehåll med kontinuerlig uppdatering och aktuella nyheter med spridning i sociala medier. Användarens upplevelse där laddningstider alltid ska vara snabba och användaren inte ska uppleva någon väntetid i dator eller mobila enheter. Länkar och integrering av material från andra webbplatser med relevans och spridning av dina artiklar med mera.

  • Sökord
  • Innehåll
  • Användarupplevelse
  • Länkar

Något som är viktigt att veta är att en webbplats inte kan inte vara ”sökmotoroptimerad och klar” direkt efter publicering. Det är en kontinuerlig process. Vi har pratat med många företagare som precis investerat i ny hemsida som inte får resultaten direkt. Bra sökfraser för att de som byggt webbplatsen sagt att den är ”sökmotoroptimerad”. Efter flera månader av väntan så syns de fortfarande inte på en enda sökfras. Kontakta oss så förklarar vi varför och hur vi kan hjälpa dig.

Sökmotoroptimering hjälper dig öka din omsättning

Vår modell av sökmotoroptimering hjälper ditt företag att öka omsättningen på internet. Kontakta sökmotorexpert Michael så berättar han mer om hur vi kan hjälpa dig med ökad synlighet. Du når honom på info@cleverclick.se eller direkt på 0722 – 443350.