sökordsanalys leder till resultat

När en sökordsanalys leder till resultat har man lyckats genom strategi och målsättning. Det är när man mäter man kan se resultaten och därifrån göra justeringar till att bli bättre. Det går att jämföra med mycket i vardagens plikter. Att ha ett recept att laga mat efter, att köra en sträcka med check-points för att…

By.

min read

synlighet med sökord

synlighet med sökord

När en sökordsanalys leder till resultat har man lyckats genom strategi och målsättning. Det är när man mäter man kan se resultaten och därifrån göra justeringar till att bli bättre. Det går att jämföra med mycket i vardagens plikter. Att ha ett recept att laga mat efter, att köra en sträcka med check-points för att hitta rätt till destinationen.

Det som mäts blir gjort.

Arbetsmetoden NÖHRA är ursprungligen en sorteringsmodell som används inom coaching.
Den passar enormt bra för att definiera nuläge fram till önskat läge inom SEO och när sökordsanalys leder till resultat.

Steg-för-steg för långsiktiga resultat

När vår sökordsanalys leder till resultat har vi tittat på nuläget för en åtgärdsspecifikation. Detta är naturliga steg-för-steg i metoden. Det passar oss för att kunna rätta till saker långsiktigt. Vi når på så sätt önskat läge. När vi talar om resultat är det individuellt men i regel det resultat vi anser bör vara ett steg i rätt riktning.

Det kan och är ofta flera steg i en förändring. Utvecklingen sker i små steg, då även sökmotorerna kan vara känsliga för större förändringar samtidigt. Här får även vår erfarenhet vara en viktig del i processen och visa vägen.

Vilka resultat ska vi nå?

När vi ser på anledningen att ha en digital plattform, exempelvis en hemsida, ser behovet annorlunda ut. Alla kunder säljer inte på internet, få har en webbshop men alla har egentligen en plattform för att synas.

Det är också någonting viktigt att ha in tanken. Att synas innebär att den som ser dig uppfattar dig på sitt sätt. Bedömer dig efter sina förutsättningar och rankar dig omedvetet i huvudet.

Hela den processen kan innebära att de ringer dig, skriver ett meddelande på epost eller hör av sig i sociala medier. Frågan är då, är du beredd att möta dina kunder där de är bekväma, där de kan hitta dig och där de kan göra sin kontakt enkelt med sina verktyg?

Ditt varumärke syns i sök

För det mesta vill företaget sälja, marknadsföra och bygga varumärke med hemsidan. Där är SEO en av det bästa verktygen. Med hjälp av sociala kanaler och ägandet av ditt eget innehåll är en gammal gedigen idé att leda företaget.

När vi talar om att företaget syns i sök innebär det att din logotyp och beskrivning, värdering och allt vad det innebär kommer synas i sök. Det finns riktigt bra exempel på detta som förtydligar hur man inte ska göra men de är ju inte intressant.

Leder du ditt förtag genom att börja med sökordsanalys kan du vinna matchen med dina konkurrenter för att du gör din grej.

Stick ut, led ditt affärsområde och börja med din sökordsanalys

Sökordsanalys ger svaren

Din sökordsanalys ger svaren på vad du behöver göra för att göra skillnad. Utifrån nuläge är det viktigt att du hittar insatsen för att långsamt göra en förändring och sikta på rätt saker.

Innehåll i din blogg, fokus på en tjänst eller produkt till att börja med, optimering av varje produktsida och såkalrt följer dina sociala kanaler samma stil, design, form, varumärke och allt vad detta innebär.

Låt dina anställda experter sköta din företagsblogg för att vinna expertis och kunskap för dina kunder. kanske en ovan tanke men det finns ofta någon som vill synas lite mer och vara ansiktet utåt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *