SEO är lite som börsen, beroende på vad du satsar på

SEO ger inga tydliga resultat första året efter att du börjat fatta hur det ska göras. SEO är ett embryo till allt det andra du försöker jobba upp dig med och få att fungera. Du kanske först och främst inte tänker på att sätta rätt sökord på varje produkt, optimera bildens namn på varje produkt.…

By

min read

seo byrå

seo konsult Göteborg

SEO ger inga tydliga resultat första året efter att du börjat fatta hur det ska göras. SEO är ett embryo till allt det andra du försöker jobba upp dig med och få att fungera. Du kanske först och främst inte tänker på att sätta rätt sökord på varje produkt, optimera bildens namn på varje produkt. Allra minst tänker din grafiska designer på hur bildnamnen ska bli kognitiva tegelstenar i alla algoritmer i Googles sökmotorer.

seo på riktigt

Skrivs innehållet externt eller internt?

Dina externa frilansande copywriters hur varje artikel betyder att dina hemsida kommer vara där på toppen utan att du måste göra om, strukturera innehållet och skriva om rubriken för att det ska bli rätt.

Jag utmanar såklart dig som kan detta och vet precis vad jag menar. Dig som kanske jobbar dagligen med SEO som nått till resultat i en bransch som redan flyger. Ni har varit där länge men håller flaggan i topp och är livrädda för att det kommer någon bättre, modernare, snabbare med effektivare strategiskt som ni inte ännu kan.

Ni har suttit i år med projektet och jobbat med att köpa dig fram tills du en dag kommer till ett förändrat resultat. SEO går inte att fuska med eftersom det handlar om din egen produkt. Din egen hemsida med ditt varumärke och du måste investera i rätt kunskap, expertis och erfarenhet för att vinna.

Tror du SEO fungerar?

Det är inte förrän dina timmar, månader och år av slit som du jobbat för i åratal, ger resultat du kan tror på att det fungerar. Såklart har du sett tendenser att det finns en chans men inte kanske trott hela vägen fram tills idag. Dina sökord, fraser och börjar ge resultat i en bransch som kanske är den hårdaste i affärsvärlden.

När SEO fungerar blir det din bästa vän om alla förstår språket. idag har det inte varit så sedan SEO faktiskt kom till oss front-end developers och designers som fanns mitt i det med början 2001. När Google slog till med en ny sökmotor haffades vi direkt av effekten att ingen kan SPAM’a sökorden på hemsidan längre.

Det måste finnas någonting där dom verkligen finns för att behålla en besökare.

Vi talade ofta om det på de byråer jag jobbade med och det fanns ingen som jobbade med kunden, design, programmering back-end eller marknadsföring som hade en aning om vad jag talade om. idag har det inte heller förändrats. Men det finns massan av sökmotorkonsulter och SEO specialister som inte kommer berätta hur SEO fungerar. Logiken bakom hur det fungerar för att du inte fattar hur man gör.

Jag har sedan några år tröttnat på att jobba med SEO men jag kan det utan och innan sedan jag lärde mig det från början i egna projekt som gick rakt upp i toppen på sina sökord.

SEO är logik och känsla

För att förstå SEO behöver du bara veta de olika komponenterna i en hemsida som behöver stämma överens. Man måste planera SEO från början av ett projekt och det är där man lyckas eller lyckas inte.

När du förstår det enkla och ser att det SEO handlar om bara är struktur, analys och erfarenhet kanske du blir förbannad att du inte sett det tidigare. Jag skulle vilja säga att det finns 7-10 olika parametrar alla hemsidor består av som avgör om du lyckas eller inte med din SEO.

  • Produkt eller tjänst som lätt går att sälja
  • Ett domännamn med sökordet i sig
  • Egen hemsida där företaget äger innehållet
  • En struktur i sidans innehåll
  • Snabbast laddbara hemsida
  • Innehåll med implementering av sökord och struktur
  • En levande blogg som inkluderar produkten och tjänsten
  • Social media med rätt kopplingar och postning
  • Analys, analys och analys för pågående optimering veckovis

Kan du inte se att det finns resurser som kan tillhandahålla detta internt skadu kanske först se till att investera i rätt personer som löser det problemet.

Försök inte, gör SEO på riktigt för att veta påverkan

Mycket i livet som man vill göra försöker men först att göra. Ett projekt som ska lyckas på internet pågår inte ett par veckor för att testa utan i konkurrensen och andra påverkningsbara resurser tar det kanske år av investeringar om man vill testa någonting på riktigt.

När det handlar om SEO kan du idag inte skippa den mest kostnadseffektiva tekniken för att snabbast, mest långsiktigt och billigast få det att fungera.

Med hjälp av just SEO får du också tillgång till att ta tempen och analysera marknaden. Det är kanske efter ett år du kan se om din investering gjorde bra eller dåligt. Därefter skulle jag egentligen bra råda till att satsa mer pengar på SEO för att vinna marknaden.

Åter till det jag skriver först om att faktiskt äga sitt innehåll. Satsa järnet och faktiskt tro på att SEO kan göra precis det du vill. Det är enligt mig en nödvändighet att dina sidor, artiklar, bilder och videos hamnar på topp 1-3. För att du ens ska kunna våga se att din investering går vägen.

SEO är lite som börsen, resultaten beror på din satsning

Tänk också på att SEO är lite som börsen, med stigande och fallande resultat. Inte beroende på hur mycket du satsar. Men kanske beroende på vad du gör. Hur du gör. hur mycket du gör det och i vilket format.

SEO är oslagbart och kan göra att du vinner med rätt investering. Rätt metodik, analsy, optimering och allt det där. Finns det en marknad för din ide kan du ta reda på om marknaden vill ha den. Genom att satsa järnet med SEO och leda matchen tills du vinner.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *