Hur du kan lyckas med din SEO

En intervju med våra kunder ger oss alla information vi behöver för att du ska lyckas med din SEO. Vi startar med en organiserad en insats. I form av en intervju där vi kartlägger företagets behov och kundernas beteende. Vi bygger utifrån ett beteendevetenskapligt perspektiv för bästa möjliga resultat. En intervju Ett första möte med…

By.

min read

lyckas med din seo

lyckas med din seo

En intervju med våra kunder ger oss alla information vi behöver för att du ska lyckas med din SEO. Vi startar med en organiserad en insats. I form av en intervju där vi kartlägger företagets behov och kundernas beteende. Vi bygger utifrån ett beteendevetenskapligt perspektiv för bästa möjliga resultat.

En intervju

Ett första möte med kunden blir generellt en analys om vem förtaget vill vara, vilka kunderna är och hur vi kan jobba med varumärket tillsammans med kunden. Generellt en kartläggning om nuläget. Vårt arbete med synlighet och i grunden SEO kräver fokus på många kanaler där vi ser över varumärkets spridning, kundernas uppfattning och vi kartlägger en insats för att sätta målen i fokus.

Arbetet med synlighet ger resultat i ett långsiktigt perspektiv och kan leda oss till motsatt riktning eller insats gentemot kundens

Lyckas med din SEO

Arbetet för att lyckas med din SEO är inte svårare än att egentligen ta reda på nuläget, jobba med analys och effektiva verktyg som klargör vad som gör att du lyckas med din SEO och sätta tänderna i strategiska beslut.

Vi jobbar med kunden direkt för att effektivt lansera vår idé, talar med marknadsavdelningen och bygga ett förhållande i samarbetet. SEO kräver god kunskap om teknik, optimering av en webbplats, kunskap om kringliggande verktyg och kanaler för att jobba åt rätt håll.

En kund vet ofta vad de vill göra och vi leder dem till rätt beslut och investering för att nå dem i den snåriga djungeln kring SEO.

För vem, när, var och hur?

Med rätt innehåll, mot målgruppen kan vi mäta vad som ger effekt och anpassa alla kanaler till det vi vill ska hända. Att möta besökaren i sitt behov kan göra skillnad som natt och dag för att lyckas med din SEO.

Förr handlade det bara o sökordet och hur en artikel ska skrivas för att fylla ett behov. Idag gäller det att vara med på att svara på frågor där besökarna söker att få svar på sina frågor. Man använder en sökmotor som ett orakel att svara på frågor och det kan se ut nästan hur som helst.

Content marketing för att lyckas med din SEO

Sedan några år är det viktigt att vara synlig på de flesta sociala plattformar. Content marketing är ett koncept som är viktigt och vårt arbete går mycket ut på att det är en viktig del av att lyckas med din SEO. Skriver ni artiklar om era produkter och tjänster bör de även postas där folk följer ert företag. Man kan också sätta sin prägel på sina artiklar med taggar och göra dem synligare i förhållande till besökarnas beteende.

Det är enormt viktigt att hänga med i tekniska detaljer för SEO och där finns vi att jobba tillsammans med våra kunder. Allt från att skapa din webbsida, analysera ditt affärsområde till att bygga synlighet efter beteendevetenskapens strategi och hjälpande intervjuer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *