analysera din hemsida

När vi jobbar med en ny hemsida åt någon kund fokuserar vi på historiken. Vi behöver analysera din hemsida utifrån tidigare resultat för att jobba framåt. Vi analyserar för att förstå möjligheter likväl som brister. Vi skapar nuläge och pekar på förbättringar. Möjligheterna ligger ofta i små uppdateringar och optimeringar som kan vara osynliga för…

By.

min read

analysera din hemsida

analysera din hemsida

När vi jobbar med en ny hemsida åt någon kund fokuserar vi på historiken. Vi behöver analysera din hemsida utifrån tidigare resultat för att jobba framåt. Vi analyserar för att förstå möjligheter likväl som brister. Vi skapar nuläge och pekar på förbättringar.

Möjligheterna ligger ofta i små uppdateringar och optimeringar som kan vara osynliga för dig och dina besökare. Små saker som kan göra hela skillnaden för resultatet. Den helhetsbild vi är ute efter ligger till grund för att din hemsida ska bli konkurrenskraftig. Att du ska kunna ta mark i ditt affärsområde och skapa flera affärer online. Google ska vara din bästa vän på nätet för att sökmotorn ska gilla dig högst. Där har vi kunskap för att hjälpa dig – utan att lova dig första platsen på dina önskade sökord och fraser.

content is king

Det myntades redan 1996 av Bill Gates att ”content is king” och det ligger mycket i det. Vi erfar att det som attraherar betraktaren gör att de stannar kvar och läser. Förhoppningsvis återkommer de år efter år för att ta del av dina kloka ord och kunskap. Hemligheten med det är att betraktaren även måste hitta din text och hemsida. Förstå ditt budskap och även attrahera att återkomma.

När vi arbetar med ditt content finns det färdiga mallar hur vi ska bedöma din hemsida från google. Vi använder flera olika verktyg för att hitta komponenter som kan bli bättre i din hemsida. Som vi nämnt tidigare är det resultatet vi är ute efter. Där både dina gamla besökare samt nya kunder hittar dig genom exempelvis sökmotoroptimering.

återkommande besökare

Man har ofta gjort något rätt när kunderna återkommer. Som ett bevis på det arbetar många med en lösning de alltid gjort. Kanske vågar de inte utvecklas eller förändra sitt sätt. I vår mening är det fantastisk bra att ha trogna och enformiga kunder. De blir dock en liten krets som lätt går till en konkurrent om du inte är bra nog.

kvalitet eller kvantitet

Vi kan analysera din hemsida för olika syften, att sälja din produkter eller tjänster. Detta uppkommer genom intresse genom att nischa din hemsida. Är du bäst på det du gör? låt dina kunder berätta det och gör allt för att de kan berätta om dig i sina sociala kanaler. Bygg ditt varumärke för att gynna dina kunder och låta dem sprida vetskapen om att du finns. Det kan verkligen bli en win-win i det långa loppet.

Att lasta upp allt du säljer på din hemsida och tro att alla vill ha det är förmodligen minst strategiskt.

vi kan analysera din hemsida

Genom att kartlägga var din hemsida idag står sig mot konkurrensen genomför vi en analys och kartlägger nuläge. Vi ser på hemsidans struktur och genomför analys på valda sökord, konkurrenter, affärdområde, rubriker och semantik i kodning av sidan. Detta är detaljer du inte behöver bry dig om förrän vi sitter ner och förklarar med en tydlig översikt. Vad vi vill jobba med och behöver jobba med samt måste jobba med.

I ett första skede finns det egentligen en grundläggande struktur i en hemsida som måste optimeras. Detta för att sökmotorerna ska förstå innehållet bättre.

Den andra delen av analysen ger svar på vilka sökord konkurrensen använder och hur du står dig i ditt affärsområde. Samt möjligheterna för att optimera din hemsida.

Den avslutande delen av analysen är hur vi kan hjälpa dig att jobba med din hemsida kontinuerligt. Ett nödvändigt ont för att du ska kunna optimera dina kommande artiklar och faktiskt jobba med din egen SEO framåt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *