pris för hemsida

När vi får en fråga om pris för hemsida tycker inte vi att det ska ses som en kostnad. Vi ser hellre på kostanden som en investering i ditt företag. Vi jobbar med din hemsida för att du ska tjäna mer pengar och vi kan öka din omsättning genom bättre synlighet. När vi talar om synlighet handlar det om att vi vill optimera din sida för dina blivande kunder.

När vi debiterar dig tar vi betalt utifrån vår erfarenhet och expertis och väger in resultat och arbete vi lagt ned. Det blir en formula som vi specificerar som en offert innan vi börjar jobba. I olika skeden delar vi upp arbetet och fakturering för att göra olika saker och strategiskt jobba med med olika delar i din hemsida och strategi.

rätt pris för hemsida

Att sätta pris för en hemsida är alltid svårt och ibland frågar vi helt enkelt kunden. Vårt arbete är vårt något för oss och den tid vi investerat. Kundens nöjdhet är ibland svår att återge. Resultatet av vårt arbete visar sig veckor och månader efter de ingrepp och handpåläggning vi utför med tiden. Det kan ta efter veckor och kanske månader efter att vi optimerat en sida och vi kanske jobbar dagligen för att följa sökord och statistik. Kunden kommer veta hur vi arbetar och därmed ha insikt i projektarbetet. Utan kunden blir det ju inget projekt så varför skulle vi inte vara öppna.

En välproducerad hemsida kan inte debiteras som paketpris, möjligtvis efter resultat och omsättning den genererar.

Det finns så otroligt många variationer och stilar av design men det vi ser i första hand på är gränssnitt och användaren. Ett pris kryper fram som en uppskattning i ett standardutförande. Detta i förhållande till kundens önskemål beroende på tid och förändringar vi jobbar fram.

vi skapar hemsidor för den som ska använda den

När någon vill ha en hemsida behöver vi oftast visa hur den skulle behöva designas. Detta för sitt absolut bästa möjliga ändamål som ett verktyg för ditt företag. Det är aldrig kunden som är användaren ur vårt perspektiv. Det är heller aldrig någon person som du tror eller vill att det ska vara. En hemsida bör vara gjord, skapad, designad och tillkommen av en anledning till förbättring. Det vi arbetar främst med är analysen av vem besökaren är. Vi skapar personas av dina nuvarande kunder och bygger sedan tester för att de ska kunna använda din hemsida.

Vi har alltid kallat det användarvänlighet sedan sent 1990-tal då vi tog stor hänsyn till laddningstid med 28.8 modem. Glada tider när vi tvingades anpassa hemsidor för Internet Explorer eller Mozilla.

sökmotoroptimering ständigt pågående

Exempelvis är sökmotoroptimering en tjänst som kan ta några veckor innan vi har en klar analys. Därefter skapar vi en åtgärdsspecifikation på underlaget. Det blir en plan för hur vi tänker greppa problemen. Tid är något vi specificerar om hur vi spenderar våra resurser. Det stämmer inte överens med hur vi alltid tar betalt. Visst är det spännande att sätta en siffra på hur måna timmar jag legat och funderat på ett SEO-problem.

Sökmotoroptimering är en tjänst som också arbetar när vi sover och gör nytta medans vi jobbar med andra projekt. Att ta betalt på det sättet passar inte oss. Vi jobbar absolut inte gratis men tycker att kunden ska kunna komma tillbaka och vara nöjd. Återkomma för att vi gjort ett bra jobb och gärna använda våra tjänster som bollplank för nya ideér i sin affärsidé.

Sökmotoroptimering, SEO, design och riktigt bra hemsida kan vi och det blir mycket roligare att jobba med andras verksamheter och få betalt för att kunna tillföra någonting nytt. När vi ska sätta pris för hemsida får du gärna berätta vad du tycker det är värt även om du kommer få en offert. Då känner vi att vi gör ett ännu bättre nöjd kund.

kostnad vs. investering

En hemsida är en viktig del av en hel affärsidé oftast. Det är ju så mycket mer än att skruva ihop en hemsida som behöver fungera. Det ska säljas, marknadsföras, fotograferas, optimeras och publiceras. Ett arbete som inte en person kan göra helt själv i vår mening. Våra resurser arbetar på beställning av oss. I vårt team ingår copywriter, designer, beteendevetare, content creators, kommunikatör, marknadsföring, projektledare, ekonom, programmerade, front-end, backend samt inte minst sökmotoroptimering från steg 1.

När man ser på det så blir investeringen på riktigt genom att vi ska engagera alla dessa personer och professioner tillsammans i ett projekt vi leder för vår kund. Vi har gjort detta under många år och det är galet roligt och inspirerande. Vi sätter ihop ett team för din hemsida och skapar en illusion och upplevelse för dina besökare.