möjlighet med sök


sök / Friday, April 24th, 2020

Du har säkert inte missat din möjlighet med sök eller förstått hur dina kunder hittar dig via sök. Inte heller förändringen hur folk söker för att hitta nyheter och annat i den pågående pandemi vår värld befinner sig i. Med sök menar vi att googla. Det görs med en webbläsare som exempelvis Google Chrome. Där dina kunder genomför sökningar för att hitta dina tjänster och produkter.

Att se möjligheterna i en förändring kanske är det som de smartaste gör. Att förändra sitt sätt att jobba, sitt sätt att ta betalt eller sitt sätt att verka. Möjligheterna är oändliga om du har gjort det lätt för dig eller vill ha en pågående förändring. Hittar dina kunder dig för att du förberett dem på din tillgänglighet? Vi kan se restauranger som förändrat sin verksamhet från att erbjuder lunchservering med delivery eller pickup för dina medarbetare.

skapa din möjlighet med sök

Det är först när dina kunder uppfattar att du faktiskt finns där för dom som de kan se att du gynnar deras möjlighet med sök. Det är nu du kan underlätta dina tjänster, anpassa dig för kundernas behov och göra mer nytta än vanligt. Det är nu du kan skapa möjligheterna för att förändra ditt företag genom sök. Det enklaste sättet att synas långsiktigt, billigt och äga marknaden du vill synas i.

När du har fattat vinsterna med att jobba med 70% sök och hur effekten slår på dina affärer du kommer till insikt att du borde gjort detta sedan du startade. Att vara sen in i någonting där din strategi förändras är aldrig för sent. Det är ditt första steg in i din förändring där dina kunder kommer uppleva dig som en anpassningsbar företagare som följer deras förfrågan. Öppna upp för deras möjlighet med sök.

Var där kunden söker

Det finns många exempel på hur TV-tittare byter kanal när exempelvis Sveriges mästerkock tar paus. TV-kanalen smörjer de tittare som redan lämnat kanalen med reklam som inte får den förväntade uppskattningen man säljer. Siffrorna idag på betald TV är absolut inte densamma som det var på 80-talet. Då såldes allt via tv med förebilden USA som var störst och först med detta.

Idag är det mer eller mindre omätbart att sälja in reklam på TV eftersom besökarna väljer bort reklam och ser på annat eller kollar sina sociala medier på telefonen. Vi ser fortfarande reklam på TV och det med helt tokigt underlag för att ta betalat av företag som egentligen inte ens kan se statistiken.

Enda chansen är att synas där kunderna letar. Såklart är internet annorlunda och här finns det kraft att hämta. För att vara riktigt ärlig lurar vi google på pengarna genom att jobba med SEO. Här går vi genvägar för att få ranking med sökorden och det är en bransch som verkligen behöver uppskattas mer av företag i alla storlekar. Vår sökmotoroptimering ger dig möjlighet med sök och kommer förändra vilka kunder du kommer ha i framtiden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *