Vi genomför mätning och analys löpande på resultatet av din marknadsföring efter mål och KPI:er som vi sätter tillsammans med dig. Varje månad får du en mätrapport och rådgivning kring hur du bör prioritera, samt relevanta sökord att satsa på.
Få mätrapporter och rådgivning varje månad. Genom att löpande analysera effekterna av dina aktiviteter kan du se vad som fungerar och prioritera rätt.
För att vet vart du ska måste du ta reda på vart du är idag. Det finns en del saker man måste göra för att jobba med sömotoroptimering. Bland annat analyser, säkerställa hemsidans syfte, kartlägga och mäta.
mätning och analys för resultat
Utan våra analyser har vi ingen grund till utveckling och optimering av din hemsida. Det finns ingen genväg för att nå en långsiktig marknadsföringsstrategi. Alla komponenter i din hemsida måste få en gedigen verifiering och validerad genomsökning.
Vi genomför mätning och analys på exempelvis följande parametrar
- domännamn
- rubriker
- underrubriker
- serverrespons
- bilder
- laddningstider
- sidkod
- semantisk struktur
- hierarkisk struktur
- länkar externt
- länkar intern
- sökordsanalys
- konkurrensanalys
- affärsområde
Egentligen mycket mer än vi listar här men för att du ska kunna få ett hum om vad vi arbetar med och kanske en förklaring till våra resultat.
Med google som referens och dess strikta regelvärk arbetar vi dagligen med optimering av kundernas hemsidor. Det har för oss blivit en daglig rutin och vi har koll på hur saker förhåller sig. Google optimerar sina parametrar tusentals gånger om året och gör en del generella uppdateringar några gånger om året.