hur blir du expert i din bransch?


strategi, synlighet, Uncategorized / Wednesday, May 13th, 2020

Att vara expert i din bransch borde vara något som ligger alla företagare nära. Det vi idag vet om trender och beteende på internet är att synlighet genom expertis rör sig snabbt. Kunden som besöker en hemsida idag vill ha svar på sina frågor. Egentligen är det enkelt att förstå eftersom vi alla söker någonting och vill veta mer om något. Du kan själv förstå hur vi söker idag. Dina kunder söker efter en guru på sina frågor och därmed hitta sin expert i din bransch.

bli dina kunders guru och svara på deras frågor i din blogg

Fundera på din egen erfarenhet i branschen och lägg därtill dina medarbetare så får du säkerligen en klar bild. Tänk därefter ut

Bli expert i din bransch

Ditt företag sitter säkerligen på enorm kunskap inom ditt affärsområde. Kunskap som dina kunder och besökare vill ta del av. Publicera, sprid, dela och förmedla din kunskap till de som söker den. Att synliggöra din artiklar genom analys och inriktning med rätt hjälp.

Sätt bloggandet i dina medarbetares händer och starta att dela kunskap i företagets blogg. Säkerligen ligger det tusentals dokument i er molnlagring som inte kan vara offentliga. Kunskapen kan publiceras och göra företaget till expert i din bransch.

Synlighet har vi talat om länge och mycket genom åren. Vi är ganska säkra på att du har hört talas om sökmotoroptimering och vet hur det fungerar. Det är annars ett sätt att strukturera innehållet på din sida. Optimering av alla komponenter såsom bilder, laddningstid, semantisk ordning och tydlighet för besökaren. Hemligheten är att tilltala google med ordning och informationsarkitektur så google förstår innehållet rätt.

Blogg för ditt företag

De flesta företag har ofta något publiceringssystem för en hemsida. Med det finns det goda möjligheter att skapa ett system som har en blogg. Helt enkelt en kanal för dina medarbetare att skriva om sin spetskompetens och dela sin kunskap.

Förmodligen är dina medarbetare intresserade att vara expert i din bransch för dina kunder. Beslutet fattas genom att först se på möjligheterna och analysera ert affärsområde. För att få reda på om detta är en sanning för ditt företag behövs en analys. Vi gör ofta analyser på våra kunder för att känna av marknaden med möjligheter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *