digitalt självförtroende


digitalt självförtroende / måndag, maj 24th, 2021

Med kunden i fokus optimerar vi ett digitalt självförtroende tillsammans. Det är viktigare för oss att få kunden att faktiskt förstå vad vi erbjuder. Att rabbla tekniska ord om verifiering, variabler, SEO eller User Experience är inte ett språk någon kund uppskattar. Kunden är det viktigaste verktyget för att öppna affärsmöjlighet och utveckla en långsiktig relation i en digital affär.

Det finns flera bra alternativ till att skapa digitala möten. En större anledning till ett bättre digitalt självförtroende som gynnar de flesta. Det är egentligen Microsoft Teams eller Zoom som gäller som verktyg och de finns till de flesta digitala enheter. Det senaste året har alla i princip lärt sig koppla upp sig med kamera och kan hantera ett möte online. Det man vet blir drabbat är kommunikation och integrering av hur vi faktiskt kommunicerar i ett verbalt och kroppsligt språk. Med massan av tekniska ord blir det inte enklare för kunden att jobba med ett digitalt självförtroende.

Det hjälper ju inte för alla med en ordlista på saker vi erbjuder. Man vill se och känna på vad dessa orden egentligen betyder. Vad är det för manicker och hur kan de hjälpa mig som kund.

intervju med dubbel kompetens

Vi lyssnar på kunden på ett bättre sätt och utvecklas hela tiden i vårt bemötande. Vi är alltid två av oss i en intervju med er som kund. Det finns alltid en tekniskt kunnig medarbetare och vår beteendevetare som är enormt van att genomföra våra intervjuer. För att fånga behov och önskemål sätter vi olika fokus i samtalet. Vår beteendevetare för samtalet och ställer rätt frågor för att fylla luckorna till våra frågor.

I vår intervju går vi igenom kundens behov. Vi sammanställer sedan en kravspecifikation för att jobba se över analys och statistik. Vi tittar helt enkelt på vart marknaden pekar och delar av konkurrensen. Redan här kan vi komma fram till kundens behov och bygga en modell på olika steg i en offert. Kanske finns det en befintlig hemsida vi kan utveckla. Ska kunden bara ha SEO för att synas bättre. Blir det en kampanj med Google Analytics. Ibland testar vi sociala medier som en kanal för marknadsföring. Det mesta löser vi och vi är inte oroliga för resultatet.

bygga digital självförtroende med kunden

Digitalt självförtroende för kunden kan vara flera olika saker. Vi berättar för kunden att de kommer att utvecklas med oss. Vi tar kunden genom en utvecklingsfas för sin egen verksamhets skull. Utbildar dem på de insatser vi erbjuder och vad det innebär för oss och för dem. Vilka medarbetare som kan involveras i olika arbetsuppgifter med mera.

Är ni en större koncern eller företag jobbar vi med flera av medarbetarna. I en process flyttar vi över vår kunskap till er och låter er utföra. Ni som bär varumärket kan ta del av den kunskap vi har med oss in i ett konsultarbete.

För att kunna äga ett digitalt självförtroende är din egen insats viktigast. Utveckling är kunskap du bär med dig och utvecklar under lång tid. Vart det leder beror mycket på dig och samarbetet med olika resurser.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *