Digital strategi med fokus på resultat

Alla digitala verktyg, initaitiv och försök att lyckas göra skillnad behöver en strategi. Helt enkelt en plan för att lyckas åstadkomma det man vill göra. Det är ett antal investerade timmar för att komma fram till en strategi och beroende på vad man vill göra är det såklart olika principer.

För att lycks med digital strategi bör det finnas en framtagen analys, planerade aktiviteter gentemot et mål, ett antal komponenter och verktyg för att hantera lösningar och färdiga kartlagda kanaler för att kunna jobba emot den målgrupp man vill etablera sig i.

Möjligheterna med att jobba strategiskt innebär att man kartlägger situationen och sätter målen framåt. Hela arbetsmetoden blir en spegel av sin egen verksamhet och man kan enklare se förändringen med statistik och analsyer samt besluta om vad som ska göra när. Uppföljning och strategi går hand i hand tillsammans med hur analsyerna ser ut och hur marknaden förflyttar sig.

Ett affärområde eller marknad är sig inte likt och dina konkurrenster hittar också nya vägar du kanske bör veta om och ha koll på. En strategi spar pengar långsiktigt och man får verkligen koll på läget för att utvecklas åt rätt håll.

En digital strategi utgår från att företaget vet vad de vill, att det finns en tydlig plan och att man vet vilka verktuyg och kunder man vill nå. Det bör också finnas ett solkalrt mål för att nå dit man vill och en budget. Inga digitala strategier kommer att lyckas på måfå och det är egentligen först en fråga om det finns medel att påbörja en digital strategi.

Det är ofta en fråga om konkurrens man står inför och vad det kommer att kosta att stå emot andra företags etablerade försök. De som lyckats kanske har investerat miljoner för att vara där de är idag och som en ungefärlig uppskattning om vad en investering i digital strategi kan kosta.

webbyrå Göteborg

Digital strategi skapar underlag för din investering

Boka möte

Analys och kartläggning

Det finns inga genvägar för att lyckas. Dne tid vi lägger ned på att optimera varje projekt gör skillnad i slutresultatet. Ingenting är gratis men det går med säkerhet att hitta rätt lösning för alla. Den kartläggning vi oftast erbjuder finns för alla att göra på nätet. Skillnaden är att vi arbetar med siffor och analyser dagligen sedan många år och där vi förstår vilka förändringar och investeringar som gör skillnad. Vi har en digital strategi för alla projekt och anpassar vårt arbete för alla projekt.

Verktyg för att hantera etablering

Vi använder etablerade verktyg för att se på en strategisk investering och lägger ned mycket tid på att ta fram underlag. Vi arbetar direkt med de verktyg internet tillhandahåller för att identifiera behoven i varje projekt. För oss ligger vår kunskap och erfarenhet direkt anknutet till de resultat vi levererar. Internet utvecklas snabbt men det finns i regel vissa strategier vi kan förhålla oss till att återanvända för att slå marknaden med nya projekt. Det roligaste är att etablera en ny webbplats där kunden arbetar i ett nytt affärsområde. Vi har lätt för att lära och anpassa vårt sätt att jobba och kan med lätthet jobba med nya projekt snabbt.