content & copy

Nå fram och nå in med rätt story

Ditt innehåll, alltså ditt “content” – text, bild, video, ljud – är själen i din digitala synlighet. Copy och content är målgruppsanpassat innehåll som du kan skapa med träffsäkra budskap som engagerar besökaren.

Uttrycket “Don’t tell them, show them” sammanfattar ofta hemligheten med en framgångsrik marknadsföring. Dina kunder köper bara ditt erbjudande om det känns trovärdigt och attraktivt – och om du ständigt kan visa prov på att det du lovar är sant. Detta med att dina besökare hittar dig genom sök innebär att du bara syns där de söker.

Även dagens reklam, allt utom TV, styrs av besökarens behov. hur viktigt är det då att synas där dina besökare söker dina varor och tjänster? Den frågan får du gärna besvara där du är i din tanke. Skapar du innehåll som dina kunder engagerar och som genereras och syns där dina kunder letar?

Det finns enormt mycket psykologi i marknadsföring och skapande av content. Detta gör att i princip alla företag bör alla ha en egen division med kreativa, analytiska, begåvade trendskapande designer som även spottar ur sig texter med rätt budskap i denna minut och sedan hoppa till nästa minut för att spotta nya trend och sälja ny produkt.

Har du hittat din grej och vill vara genuin ska du skapa ditt eget innehåll och faktiskt vara trovärdig hela vägen.

content och copy är dina redskap

Content omfattar allt från copywriting och bilder till videoklipp, sociala medier-inlägg, bloggar, podcasts och trycksaker. Alla dessa typer av innehåll fungerar som direkta kontaktytor med dina kunder längs köpresan, där de lär känna ditt varumärke och – om de gillar vad de ser, blir mer intresserade av att köpa dina produkter och tjänster.

Rätt innehållsmarknadsföring ger dina kunder material som är enkelt och attraktivt att dela vidare. Du kan se hur sociala medier styrs av dina gillare och dessutom se trendiga delningar med mera. Det finns ingen hejd på insynen och du kan verkligen skräddarsy en artikel för publicering direkt.

Allt för att driva trafik till din hemsida. Frågan är om ditt innehåll blir så bra som du vill eller om dina kunder fattar dina budskap.