Content marketing

Content marketing är en långsiktig strategisk åtgärd för att marknadsföra ditt företag. Du kan jobba nya medier såsom rörlig bild och video eller kanske skapar ditt företage en Pod där ni delar er expertis till följare. Nu när din webbplats finns på plats och din strategi är klar för att börja göra nytta kan man vidga vyerna och utvecklas på nytt.

Vi har tillsammans jobbat med analyser för hur du ska synas. Vi har satt mål för din målgrupp att marknadsföra och etablera ditt företag. Din sökmotoroptimering är implementerad och du behöver bara skapa nytt innehåll för att skapa liv i din webbplats.

Med content marketing har vi verktygen och vår expertis tillsammans med din erfareneht i din bransch och affärsområde. Det är detta som effektiviserar din redan etablerade investering i ditt företag i digital form. För att jobba vidare med din webbplats optimerar vi webbplatsen eller rättare sagt din blogg med publicering och content marketing.

Vi skapar innehåll och etablerar förtroende med din målgrupp. Informationen ska publideras på definierade kanaler och synas i sociala medier. Här tar marknadsföringen form och sätter företagets kommunikatörer på prov. Vi skapar dina personas för riktad kommunikation och bygger varumärket.

Det stora jobbet är gjort i form av analys och strategi. Nu implementeras publicering av nyheter och content som ska tala om för dina befintliga besökare vem du är, vad du står för och vilka värderingar företaget har tillsammans med åtaganden i rätt riktning. Det är egentligen det roligaste jobbet som skapar statistik och återger resultat på den långsamma investeringen.

Din implementering och satsning i företaget gör skillnad och du tar med dig medarbetarna i arbetet för att vara med och jobba tillsammans så kommer dina följade bli ännu mer nöjda. Det finns såkalrt vissa branscher det fungerar bäst för att tjäna mest pengar.

Content marketing påverkar kunderna och etablerar företag i rätt målgrupp

content marketing

Innehåll och marknadsföring

När du skspar innehåll blir statistiken roligare att förstå. Varje minut kommer du har siffror att förhålla dig till och i varje avslut av köp kommer du vilja försöka sälja mer av dina produkter. Tänk att varje förändring och artikel du publicerar kommer ta några dagar att se effekten av. Det är bra att ha is i magen och snegla på konkurrenterna som ska bita dig i baken. Det är bra att följa upp din webbplats med fler direkta verktyg som har olika verktyg. När du publicerar innhåll ska du exemplevis förhålla dig till olika format och dela i olika kanaler. Allt är inte enkelt för att du skapar nya filmer elelr tar nya bilder på intagram på din nya produkt. Etablering tar tid och varje sak har sin tid. Misslyckas du med ett proejkt får du kanske jobba med ny analys och bli bättre på att förstå dina kunder helt enkelt.

Sociala medier och ambassadörskap

När vi jobbar med sociala kanaaler är det olika kanaler beroende på produkt. Snapchat, instagram, pinterest, facebook, twitter, google+, gör alla olika saker och har olika användare. Kopplar du sedan på alternativen av vem som använder vad och vill vad med sitt konto får du en nyanserad tydlighet i vad folk gör på sina konton och vad de kan användas till. När du börjar förstå hur olika användare beroende på åldersgrupp, plats, yrke, utbildning och sociala förhållanden är olika får du anpassa din marknadsföring på olika sätt. De personas du skapar kring din marknadsföring kanske behöver vara över ett hundra konton för att vara specifik. Något man utvecklar till en tydlig inriktnign med tiden för att ha rätt målgrupp för sin produkt.

Glöm inte heller bort att din tid du investerar i dina sociala kanaler får du oftast tillbaka från dina följare. Det finns inga exakta strategier på vad du behöver göra men om du skriver en gång om dagen i ett av dina konton på instagram kan du absolut se skillanden på om du skriver och gillar 10 olika inlägg från dina följare dagligen. Det finns vissa mått av återkoppling och dina sociala ambassadörer gör gärna dig en tjänst när du postar relevanta bilder som de gillar.