Skip to content

Strategisk marknadsföring

Med en strategisk marknadsföring skapar ditt företag innehåll och optimerar för sök för att bygga synlighet i sociala kanaler. Det låter säkert helt främmande men det är så vi arbetar med alla kunder genomgående. En webbplats behöver innehåll och det är där vi lägger kraften efter att en webbplats är färdig och publicerad.

Strategisk marknadsföring

Möjligheterna med en webbplats är ofta större än man tror om man ser på hur vi jobba kring varje webbprojekt. När vi talar om kundens webbplats behöver den fyllas med innehåll av artiklar och bilder. Beroende på företagets verksamhet kan man använda olika sociala medier för att sprida nyheter och publicerade artiklar.

Med strategisk marknadsföring styr du företagets sociala kanalerna och bygger ett engagemang bland följare och en stöttande målgrupp. Inom sociala medier kallas de ambassadörer och är lite av vad man kallar följare och hang-arounds för ditt varumärke. Lyckas du lyfta ditt varumärke till en bra nivå med en klar tydlighet kan du absolut skapa ambassadörer som bär dina värderingar och blir viktig i dina sociala medier.

Gynna företaget med följare

Sociala medier spelar en enormt viktigt roll i ditt företagande. Det är väldigt viktigt att man registrerar sina konton i ett tidigt skede för att vara unik i sin identitet. Både Twitter, Facebook, Instagram och Pinterest är viktiga kanaler för att synas. Det är de viktigaste kanalerna där sina besökare och framtida kunder finns och ser dig.

Sociala medier blir gratis marknadsföring

När vi bygger strategisk marknadsföring spelar sociala medier enormt stor roll som verktyg. Våra kunder ser ofta på oss med förundran om vad vi talar om men vi har fullt förtroende och kan också påvisa hur det fungerar och påvisa skillnaden. En artikel som skrivs och publiceras är en het potatis som syns direkt i de valda kanalerna när den postats. Det gör att alla följare direkt kan se och ta del av nyheter, se erbjudandet och direkt få ta del av målgruppens fördelar.

Detta är bara en del av strategisk marknadsföring men i regel är det sluttampen efter analys, konkurrensanalys, kartläggning av sökord och nyttan med varje artikel att leda trafik till din webbplats. Tänk efter, du kanske är en följare av andra och på det sättet bättre kan förstå hur de jobbar och förstå vilka fördelar de medger ditt företag.

Instagram