Skip to content

Sökmotoroptimering – osynliga detaljer som gör skillnad

Många kunder kommer till oss för att få hjälp med den sista touchen av synlighet med SEO. Det är närapå osynliga detaljer som styr den absoluta rankingen men vi ser skillnader tydligt. För att kunna åtgärda jobbar vi med flera olika verktyg för analys och statistik. Viktiga saker oms laddningstid av din webbplats kan göra att du leder i ranking eller ligger efter dina konkurrenters snabba webbplats.

Sökmotoroptimering

När vi jobbar med sökmotoroptimering ställer vi ledande frågor för att kunna få reda på vad kunden har för syfte med sin webbplats. Vi är duktiga på att hitta källan till kundens val och analyserar behovet grundligt innan vi börjar uppdraget. Sökmotoroptimering har många olika parametrar att ta hänsyn till. Läser du riktlinjerna på google så blir du mest förvirrad men kan istället lita på vår kunskap och erfarenhet.

Sökmotoroptimering är ingenting svårt men det som krävs är god kunskap om teknik hur man bygger en webbplats, erfarenhet av marknadsföring och verktyg för analys och en god förmåga att kunna analysera och hitta kanaler som kan användas i en åtgärdsstrategi.

Varför sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering är en billig investering som håller långt mycket längre än den tid du investerat i att åtgärda din rankningposition. Oftast är det ett bra komplement till Adwords där du köper annonsplats på google. Skillnaden på de båda är att google Adwords direkt slutar att fungera när du slutar betala medan sökmotoroptimering är en långsiktig investering som görs på din egen webbplats. Du äger alltså den investerade tiden på din webbplats med den förbättring och optimering som görs.

Tänk dig att varje produkt i din webbplats är en produkt som du vill förbättra gentemot ett specifikt sökord eller sökfras. Här analyserar vi sökord som används för att implementera och dem i din sida. Sökord som gör skillnad och som har sökningar redan idag. Vi ser på konkurrenter och analyserar hur de arbetar och sätter målen därefter.

Behöver du sökmotoroptimering ska du absolut kontakta en duktig webbyrå som kan tekniken, analysen och förstpr marknadsflring traditionellt och nytt. En webbyrå som jobbar med strategier och hanterar innehåll och content är kanske ännu mer attraktivt för att du ska hitta din digitala partner för webbsidans framtid och överlevnad.

Instagram