Skip to content

Bra innehåll skapar intresse och återbesök

Kunden som hittar dina produkter på nätet får den upplevelse de förväntar sig av ett bra innehåll. Annars har du misslyckats med din sökmotoroptimering? Besökaren har förhoppningsvis hittat det de söker i din webbplats och hittar rätt när du har jobbat tillräckligt med din sökmotoroptimering.

Det finns inga genvägar; om inte alla dina konkurrenter skapar artiklar som bara leder till din webbplats. Vilket i värsta fall inte ens är ett alternativ. Vad som gör skillnad är du som e-handlare och ägare till din webbplats. Bara du kan skapa det som förväntas av besökaren och skapa din nöjda kund.

Möjligheterna är oändliga och du kan styra ditt e-handelsskepp till succé och vinna i konkurrensen om du tycker det är värt en investering i tid och resurser. Det är ju inte gratis att skapa innehåll men det är det som idag är absolut billigast om du samtidigt ska äga ditt innehåll. Text och bild på en webbplats bör ägas av den som äger webbsidan eftersom det är det som utgör innehållet som genererar trafik och besökare.

Bra innehåll skapar genuinitet

Det är när dina besökare faktiskt hittat vad de söker du skapar kunder som återkommer och blir dina stadiga besökare. Är det detta du är ute efter ska du absolut jobba med innehåll som genererar och mättar din besökares. De

Träffsäkerhet gynnar kunden som stannar kvar och återkommer
Det är med största säkerhet du som bygger din webbplats efter kundernas behov. Där hittar du också mötet med kundens behov och får bukt med deras Bounce Rate när de hittat rätt. Klart du inte kan tillhandahålla allting en besökare letar efter men i försöka natt tillfredsställa behovet gör du allt för att göra kunden nöjd.

Jobbet med SEO ger resultat i rätt riktning

Den tid du lägger ner på ett initiativ för att synas genom sök gör sig klara besked när du kan mäta nästan allt som besökaren sysslar med. Du kan se hur de hittat dig, vad de letar efter och hur de lämnar din webbplats för att de inte hittat rätt. Mycket viktig information som kan återanvändas i underhåll och strategi för webbsidan. Glöm inte bort att det är ett dagligt arbete som måste underhållas fast det för de flesta inte syns eller märks på din webbplats.

Investeringen i egna webbplatsen som sedan delas i dina sociala kanaler gör skillnad i din digitala tillvaro. Tänk efter när du själv söker någonting på nätet. Visst är det så att du förväntar dig att hitta det du letar efter på första sidan i google. Du går inte vidare till sidan 2,3 eller 18. Samma beteende har dina besökare när de letar efter dina produkter och tjänster.

Jobbar du i en bransch där konkurrensen är enormt stor tar det längre tid att rankas i topp. Är du ensam om att erbjuda en tjänst kanske man ska ifrågasätta om det undersökande arbetet verkligen genomförts ordentligt.

Ska du satsa på en ny affärside är det grundläggande att du gjort ditt jobb med konkurrens och analys av möjligheter. Var finns kunden, hur letar de efter dina tjänster och hur beter sig kunderna som söker sig fram till resultatet; eller din webbsida där du ska sälja dina produkter?

Instagram