Skip to content

Kravspecifikation för din webbplats

En kravspecifikation för din webbplats ger bättre möjligheter att nå de resultat du förväntar dig. Vi säger att vi inte kan ta oss dit vi vill om vi inte vet var vi är och det är mycket sanning i det ordvalet. Att ge dig själv möjlighet att bli så bra du kan är en förutsättning för att bygga din dröm.

Ny kravspecifikation för din webbplats

Många företag har en fungerande webbplats under många år och arbetar kanske med den kontinuerligt för att skapa bästa möjliga upplevelse för besökaren. Initiativet hänger ofta på rätt medarbetare och personal som kan sitt jobb och vet hur det fungerar, vilket vi uppskattar som konsulter när vi kommer och möter kunnig personal.

När det inte finns en kravspecifikation för jobbet eller det utsatta önskemålet med ett uppdrag har vi dåliga förutsättningar att göra rätt. Möjligheten att ens vara beredda att sätta oss in i jobbet blir ett omöjligt uppdrag. Alternativet är såklart att skapa underlag för att göra ett bra jobb. Vi ser varje uppdrag som en utmaning med rätt förutsättningar och ser gärna att det finns underlag, eller så skapar vi det för vår egen skull.

Förutsättningar för ett bra jobb

Insikten att kunden inte vet vilka förutsättningar vi behöver är en öppen fråga. Vi är därför alltid förberedda att i ett första samtal vara förberedda på offertens innehåll och kan vår bransch ganska väl. Vi har koll på 100% av vilka åtgärder som alltid måste göras och tycker det är roligt att se att vi ofta har rätt i vår analys.

Vi kan i regel sätta fingret på saker vi vet ofta är felaktiga i en webbplats. Dessa saker är oftast detaljer i en kravspecifikation som utomstående inte kan se om man inte ser på den bakomliggande koden i sidan. När vi talar om struktur med ordning och reda så är det grundläggande att det ofta saknas men kan åtgärdas med rätt förutsättningar.

Kunden är med på resan

Våra kunder bjuds in till resan genom förvandlingen och kommer förstå hur vi arbetar genom analys, åtgärd och sökmotoroptimering. Detaljer styr utvecklingen och ofta är det ingen som kan se skillnaden, utom den som har kunskap om informationsarkitektur, stuktur och vetskapen av de riktilinjer sökmotorerna, exempelvis Google, ställer för att du ska få en verifikation av din webbplats för publicering av bra innehåll.

Att skapa innehåll är nästan alltid kundens uppgift i förhållandet att vara med på resan. Där kan kunden direkt relatera till sin interaktion av att skriva och posta inlägg. Det är i regel nyheter i en blogg som gäller och gör mest skillnad för att en webbplats ska kunna göra skillnad bland konkurrenterna. Ingenting är självklart men det finns lätt tillgängligt när du bokat ett möte med vår strateg och konsult.

Boka möte nu